Εσωτερική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου 2023-2024

Ετήσια έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου 2023-2024

 

Συλλογικός σχεδιασμός σχολικής μονάδας

Επίσκεψη των μαθητών μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

 

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης είναι από τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας και το κεντρικό μουσείο της Βόρειας Ελλάδας.

                            

                        

                                                        

 

Με μοναδικές συλλογές αρχαίων αντικειμένων, με πλούσια δραστηριότητα και εξωστρέφεια είναι πάντα έτοιμο να καλωσορίσει τους επισκέπτες του.

Επίσκεψη των μαθητών μας στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης

Οι έντεκα αίθουσες της μόνιμης έκθεσης του Μουσείου άνοιξαν στο κοινό σταδιακά από το 1997 έως τις αρχές του 2004. Σε μια έκταση 3.430 τ. μ. παρουσιάζονται μέσω αυθεντικών εκθεμάτων, που προέρχονται κυρίως από τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Μακεδονία γενικότερα, εποπτικού υλικού και πολυμέσων, πτυχές του βυζαντινού και μεταβυζαντινού πολιτισμού, μέσα από επιμέρους θεματικές και σύμφωνα με την καθιερωμένη περιοδολόγηση της βυζαντινής ιστορίας και τέχνης, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στον άρτιο και ευφάνταστο μουσειογραφικό και καλλιτεχνικό σχεδιασμό.

 

              

 

                                            

 

 

         

 

          

 

             

 

                                             

 

                              

 

              

 

 

              

 

 

                                             

 

 

 

 

Εκτίθενται 3190 αρχαιολογικά αντικείμενα, κειμήλια και έργα τέχνης από τα 46.000 και πλέον που περιλαμβάνονται στις συλλογές του, τα οποία χρονολογούνται από τον 2ο έως και τον 20ο αι. μ. Χ.

Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων

Κάθε χρόνο στις 4 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων. Η ημέρα αυτή αναδεικνύει τη σημασία της φιλοζωίας και προωθεί την υιοθεσία και τη φροντίδα των ζώων που έχουν μείνει στο δρόμο και αναζητούν την ανθρώπινη φροντίδα.

                                            

 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να στηρίξουμε τα αδέσποτα ζώα στις κοινότητές μας. Με την υιοθεσία προσφέρουμε ένα σπίτι και μια οικογένεια σε ένα ζωάκι που τα χρειάζεται.

                   

 

«Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο». Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων

 

 

Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα και τόνισαν πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε και να προστατεύουμε τα αδέσποτα ζώα.

Επίσης, ο εθελοντισμός σε καταφύγια για ζώα μπορεί να προσφέρει βοήθεια στη φροντίδα, την υποστήριξη, αλλά και πολύτιμο χρόνο, αυτών των ζώων.

Λέμε ένα μεγάλο ΟΧΙ στη βία

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ακόμη κι αν δεν έχει συμβεί στην οικογένειά σας, σίγουρα θα έχετε ενημερωθεί για κάποιο τέτοιο περιστατικό στο κοντινό σας περιβάλλον, καθώς δυστυχώς αποτελεί συχνό φαινόμενο τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

        

 

Τι είναι σχολική βία και εκφοβισμός; Χρειάζεται να προετοιμάσω το παιδί για κάποιο πιθανό περιστατικό στο μέλλον;

Οι όροι «σχολική βία» και «σχολικός εκφοβισμός», χρησιμοποιούνται για να ορίσουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση σωματικής ή ψυχολογικής βλάβης, στο άτομο που γίνεται δέκτης της συμπεριφοράς αυτής, είτε εντός είτε εκτός σχολείου. Βασικό χαρακτηριστικό είναι πως υπάρχει ανισορροπία δύναμης, καθώς οι θύτες συχνά χαρακτηρίζονται ως «οι ισχυροί», και μέσα από αυτές τους τις πράξεις επιδιώκουν να αντλήσουν ικανοποίηση, δύναμη ή και υλικές απολαβές.

 

Επιπροσθέτως, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η σχολική βία και ο εκφοβισμός υφίστανται όταν υπάρχει επανάληψη, και όχι όταν πρόκειται για ένα µεµονωµένο γεγονός, όπως για παράδειγμα ένας τυχαίος καβγάς. Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δεν αφορά µόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους τυγχάνει να είναι παρόντες σε τέτοιου είδους περιστατικά, δηλαδή τους παρατηρητές, ή ακόμα και αυτούς που απλά γνωρίζουν ότι συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά βίας, όπως για πχ. µαθητές, ενήλικες, εκπαιδευτικοί, γονείς.

 

 

Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα πολυδιάστατο φαινόμενο που τείνει να εξαπλώνεται ανησυχητικά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, µε τεράστιες αρνητικές συνέπειες στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων. Για τον λόγο αυτόν θα πρέπει να καταστεί σαφές πως η επιθετικότητα των ανηλίκων που εκδηλώνεται µε τη µορφή της σχολικής βίας είναι το αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων που επιδρούν στο ανήλικο άτομο, όπως ο πολιτισμός, η κοινότητα, το σχολείο, η οικογένεια και τα προσωπικά βιώματα.

 

 

Η συμβολή των δασκάλων στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι απαραίτητη, καθώς οι ίδιοι μέσα από τον ρόλο τους μπορούν να πάρουν τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης, να επιδιώξουν συζητήσεις μέσα στην τάξη με σκοπό την ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και παράλληλα να επιβάλλουν κυρώσεις, αν χρειαστεί.

Προγραμματισμός και Ρομποτική

 

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση µε το παιχνίδι, μετατρέποντας την εκπαίδευση σε διασκεδαστική δραστηριότητα και διεγείροντας το ενδιαφέρον του παιδιού για την επιστήμη, την πληροφορική και την τεχνολογία.

 

                    

 

Η χρήση της ρομποτικής στην εκπαίδευση φαίνεται να έχει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς συμβάλλει στην παραγωγή καινοτομίας και βοηθάει στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής και κριτικής σκέψης των εμπλεκομένων, στην αλλαγή διαδικασίας μάθησης και της επικοινωνίας, όπως επίσης και στην διαμόρφωση στάσεων και επιλογών μελλοντικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας.

 

           

    Επίσης, η χρήση εκπαιδευτικών ρομπότ σε μαθητές για την εκμάθηση του κώδικα ή του προγραμματισμού σκοπεύει να καταστήσει δυνατή την εργασία σε βασικές ανθρώπινες αξίες. Αυτές με την σειρά τους θα επιτρέψουν σε μαθητές όλων των ηλικιών να χρησιμοποιήσουν τη μάθηση προς τη σωστή κατεύθυνση και να οξύνουν ακόμα περισσότερο την ικανότητά τους να εργάζονται ομαδικά για την εξεύρεση λύσεων σε τεχνολογικά ζητήματα με σεβασμό απέναντι στον εαυτό τους και στους άλλους.   

Προετοιμασίες για το Άγιο Πάσχα

 

Ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα για τη σαρακοστή και το Πάσχα είναι η Κυρά Σαρακοστή, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής, η επίσημη έναρξη της οποίας είναι η Καθαρά Δευτέρα.

Το ημερολόγιο αυτό, στα περισσότερα σπίτια το έφτιαχναν με χαρτί. Ζωγράφιζαν μια γυναίκα με φαρδιά φούστα, μ’ έναν σταυρό στο κεφάλι, με σταυρωμένα χέρια λόγω προσευχής, χωρίς στόμα λόγω νηστείας, και με επτά πόδια- ένα για την κάθε εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής.

Ξεκινώντας από την Καθαρά Δευτέρα, κάθε Σάββατο που περνούσε, της έκοβαν και από ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες βδομάδες απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο της πόδι και το κομμάτι αυτό χαρτί το έκρυβαν σ’ ένα ξερό σύκο από αυτά που είχαν αποξηράνει το καλοκαίρι ή στο ψωμί που έψηναν για το βράδυ της Ανάστασης.

Όποιος έβρισκε το χάρτινο πόδι της Κυράς Σαρακοστής στη φέτα του ψωμιού που τού αναλογούσε ή στο σύκο που έπιανε από το καλάθι, πίστευαν πως θα ήταν καλότυχος, θα του έφερνε τύχη, γούρι.

Εκτός από χαρτί, σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας έφτιαχναν την Κυρά Σαρακοστή από ζυμάρι, με αλεύρι, αλάτι και νερό.

   

 

                              

                                       

 

Η Ανάσταση του Κυρίου είναι το θεμέλιο της χριστιανικής πίστης μας, η αληθινή ελπίδα μας, η παρηγοριά και η έμπνευση μας, η ακαταμάχητη αλήθεια μας. Ο Χριστός με την Ανάσταση Του νίκησε τον θάνατο και συνέτριψε το κράτος του. Γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ ουρανού και γης. Αποκατέστησε τις σχέσεις του ανθρώπου με τον Δημιουργό του. Αναστήθηκε και ανέστησε την ελπίδα του ανθρώπου.

 

          

 

Την ωραιότερη εποχή του χρόνου γιορτάζουμε την Ανάσταση. Τώρα που η φύση ξυπνά από τη χειμερία νάρκη της και ανανεώνεται. Και δεν είναι χωρίς βαθύτερη σημασία το γεγονός αυτό. Όπως τώρα την άνοιξη η φύση ανανεώνεται, τα δένδρα βγάζουν φύλλα και τα φυτά προβάλλουν τα ευωδιαστά άνθη τους και η όψη της κτίσης λαμβάνει τη γιορταστική πράσινη ομορφιά της, κατά παρόμοιο τρόπο το μεγαλύτερο και συγκλονιστικότερο γεγονός της παγκόσμιας ιστορίας, η Ανάσταση του Σωτήρα Χριστού χαρίζει πλήρη ανανέωση και ανακαίνιση στις ανθρώπινες καρδιές.

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας

 

Η Tσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου, περίοδος που οι άνθρωποι προετοιμάζονται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Η Τσικνοπέμπτη δίνει την ευκαιρία στα νοικοκυριά να καταναλώσουν με εορταστικό και χαρούμενο τρόπο ότι κόκκινο κρέας τους έχει απομείνει πριν από τη νηστεία της Σαρακοστής.

 

                                                                                                  

 

 

 

Η λέξη “τσικνοπέμπτη” προέρχεται από την λέξη “τσίκνα” (η μυρωδιά του ψημένου κρέατος) και από την λέξη “Πέμπτη”. Γιορτάζεται άλλωστε την Πέμπτη, 11 ημέρες πριν την Καθαρά Δευτέρα. Είναι μια μέρα προετοιμασίας για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής πριν από το Πάσχα. Μια προετοιμασία που έγκειται στην προσπάθεια να βιώσουμε τις επερχόμενες ημέρες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Παρέλαση και σχολική εορτή επετείου 25ης Μαρτίου

Στις 25 Μαρτίου τιμούμε και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση. Εκ των πραγμάτων είναι η πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, ως αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας.

                             

 

 

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ από την ίδια. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω)

 

 

                       

 

         

 

Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα.

 

     

 

Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα.

                                

 

 

                                                       

 

Τον Απρίλιο η επανάσταση απλώθηκε στις Σπέτσες, στα Ψαρά, στην Ύδρα, στην Κάσο, στη Μύκονο, στην Αττική και σε άλλες περιοχές. Στους επόμενους μήνες η επανάσταση απλώθηκε και στις υπόλοιπες περιοχές. Ως ημέρα κήρυξης της Επαναστάσεως αναγνωρίζεται επίσημα η 25η Μαρτίου

 

                                  

 

 

Εκείνη τη μέρα συγκεντρώθηκε στην Αγία Λαύρα μεγάλο πλήθος στρατιωτικών δυνάμεων και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε και κήρυξε το ξεκίνημα του επαναστατικού αγώνα. Εκεί, παρουσία προκρίτων και οπλαρχηγών, υψώθηκε το λάβαρο του αγώνα και δόθηκε ο όρκος «Ελευθερία ή θάνατος», ενώ οι πολεμιστές κρατούσαν γυμνά τα σπαθιά τους και τα καριοφίλια βροντούσαν.

 

                                       

 

    

 

Έκτοτε, η 25 Μαρτίου γιορτάζεται από όλους τους Έλληνες και συνηθίζεται να παρουσιάζει η κάθε περιοχή τις δυνάμεις της, τους νέους και τμήμα του στρατού, που παρελάσουν σε ανάμνηση της τότε συγκέντρωσης του στρατού και της λαμπρής εκείνης ημέρας που οι σκλαβωμένοι Έλληνες έπαψαν να είναι ραγιάδες.

Εγγραφές Α’ τάξης για το σχολικό έτος 2024-2025

    Αναλυτικά θα χρειαστείτε τα εξής:

Εκπαιδευτικοί 2023-2024

ΜΕΤΖΙΚΗ ΚΑΛΙΟΠΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

1     ΒΑΒΟΥΛΙΔΗ ΣΤΕΛΛΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
2     ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
3     ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
4     ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
5     ΓΟΥΝΑΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
6     ΓΡΙΒΑ ΣΟΦΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
7     ΔΗΜΙΣΚΙΔΟΥ ΒΑΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
8     ΖΑΡΚΑΔΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
9     ΚΑΖΑΣΗ ΜΑΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ
10   ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
11   ΚΑΡΑΔΕΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ
12   ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΣ
13   ΚΡΑΣΣΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
14   ΚΥΡΚΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ
15   ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
16   ΜΕΡΤΣΙΩΤΟΥ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
17   ΜΗΤΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ
18   ΜΙΚΟΥΔΗ ΜΑΝΘΟΥΛΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ
19   ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
20   ΜΠΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
21   ΠΑΠΑΝΑΟΥΜ ΘΩΜΑΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ Τ.Π.Ε
22   ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ
23   ΣΙΩΜΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ Τ.Π.Ε
24   ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
25   ΤΣΑΚΩΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
26   ΤΣΙΤΛΑΚΙΔΟΥ ΟΛΓΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Εκπαιδευτική εκδρομή στο πλανητάριο

 

Ο όρος «πλανητάριο» υποδηλώνει σήμερα γενικότερα και άλλες μεθόδους για την αναπαράσταση των ουράνιων σωμάτων, ιδίως του Ηλιακού Συστήματος, όπως ένα πρόγραμμα υπολογιστή («planetarium programs») ή μηχανικό μοντέλο.

                  

 

 

 

Το πλανητάριο λοιπόν, στην αρχική και βασική του λειτουργία δίνει κυρίως μία ρεαλιστική προσομοίωση του ουρανού.

Εκπαιδευτική εκδρομή στο Οχυρό Ρούπελ

 

Το Οχυρό Ρούπελ αποτελεί αμυντικό συγκρότημα (ένα από τα 21 συνολικά αμυντικά συγκροτήματα με την ονομασία «Οχυρά») κατά μήκος των ελληνοβουλγαρικών συνόρων που έφερε το όνομα Γραμμή Μεταξά, με συνολικό ανάπτυγμα καταφυγίων 1.849 μέτρα και μήκος στοών 4.251 μέτρα.

 

    

 

          

Με εορταστική διάθεση… Καλή και δημιουργική χρονιά!

        

Αθλοπαιδείες του σχολείου μας » Νους υγιής εν σώματι υγιεί»