Αειφορική διαχείριση νερού. Παρουσίαση Εκπαιδευτικού προγράμματος Ε τάξη

 

ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ  ΤΟΥ  ΝΕΡΟΥ

 Η  Ε΄ τάξη ( σύνολο 35 μαθητές και μαθήτριες ) παρουσιάζει το πρόγραμμα της για την

 « Αειφορική διαχείριση του νερού ».

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ  Στην αρχή συστήσαμε ο καθένας μας το διπλανό του, στους υπόλοιπους μαθητές της Ε΄ τάξης. Είπαμε τι ξέρουμε για τον καθένα και τι θα θέλαμε να μάθουμε ακόμα.

Αποφασίσαμε να διαλέξουμε σαν θέμα το νερό και πώς το διαχειριζόμαστε (έβρεχε εκείνη την ημέρα). Χωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε λέξεις σχετικές με το νερό και μετά χορέψαμε στη βροχή.br2

br5

Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγιο για τις χρήσεις του νερού, το οποίο μοιράσαμε και σε άλλες τάξεις.

Φτιάξαμε το « Αλφαβητάρι του νερού » και οικογένειες των λέξεων νερό και ύδωρ.

ner;o49

ner;o51Βρήκαμε παραμύθια μύθους και τραγούδια για το νερό.
Στο μάθημα της φυσικής ασχοληθήκαμε με τις ιδιότητες του νερού και σχετικά πειράματα.

 

 

Χωρισμένοι σε ομάδες  διαλέξαμε ένα επιμέρους θέμα για το νερό.

Η ομάδα « ΠΟΤΙΣΜΑ » συγκέντρωσε πληροφορίες για τη χρήση του νερού στη γεωργία και βιομηχανία, τη διαχείρισή του τόσο στα παλιά όσο και στα νεότερα χρόνια, καθώς και επαγγέλματα σχετικά με το νερό. Ετοίμασε ένα δρώμενο για το επάγγελμα του υδρονομέα και τη διαχείριση του νερού στην άρδευση.

 

Συγκεντρώσαμε σκεύη νερού της παλιάς εποχής… και άλλα ενδιαφέροντα όπως λαλίτσα. το κύπελο του Πυθαγόρα…

ner;o58

Το « Ολοήμερο Τμήμα » του σχολείου μας συμμετέχοντας και αυτό στο πρόγραμμα με συντονιστή το δάσκαλό του κ. Δημήτριο Σίσκο, κατασκεύασε, σε μακέτες, ένα φράγμα και έναν νερόμυλο που μπορείτε να τα θαυμάσετε σε φωτογραφίες

sitef1

site1

Η ομάδα « ΣΥΝΝΕΦΟ » συγκέντρωσε πληροφορίες, τις οποίες και παρουσίασε, για τον κύκλο του νερού και τις τρεις καταστάσεις του. Δραματοποίησε τον κύκλο του νερού.

site3

Η ομάδα « ΠΟΤΑΜΙ » βρήκε στοιχεία για τα ποτάμια, τις λίμνες, τους υγρότοπους και υδροβιότοπους της Ελλάδας, καθώς τραγούδια και μύθους. Δραματοποίησαν ένα παραμύθι για το νερό.

Η ομάδα « ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ » ασχολήθηκε με τους νερόμυλους, τις νεροτριβές και έθιμα από την ελληνική παράδοση που αφορούν το νερό. Δραματοποίησε το έθιμο της «Μπαρμπαρούσας ή Περππερούνας ».

 

sit2

Η ομάδα « ΦΡΑΓΜΑ » ασχολήθηκε με τη λειτουργία των φραγμάτων και υδραγωγείων  στην Ελλάδα και τη χρησιμότητά τους. Το δρώμενο που παρουσίασε ήταν σχετικό με την κατασκευή φράγματος σε μια περιοχή και την αντίδραση των κατοίκων.

Η ομάδα « ΒΑΠΤΙΣΗ » αναζήτησε πληροφορίες για το ρόλο του νερού στη θρησκεία. Βρήκε παραμύθια, αινίγματα, γλωσσοδέτες. Παρουσίασε ένα απόσπασμα βάφτισης.

 

 

Τα κείμενα των θεατρικών τα γράψαμε μόνοι μας και την μουσική επένδυση την έκανε η δασκάλα της μουσικής του σχολείου μας κ. Πηνελόπη Πανταζή. Χορέψαμε τη «Γερακίνα»  «Ενα νερό κυρά Βαγγελιώ» γυρίζοντας σε άλλες εποχές.

Τους χορούς μας δίδαξε ο γυμναστής μας κ. Σταμάτης Χατζηπαππάς.

ner55

Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου μας. Στο τέλος

Φωνάξαμε συνθήματα και τραγουδήσαμε ένα διασκευασμένο τραγούδι από τις δασκάλες μας

κ. Άννη Μερτσιώτη και κ. Σοφία Σταματίου,  σχετικό με τα ονόματα των ομάδων μας. Μακάρι να το παρακολουθούσατε και όλοι εσείς.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗΣ

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ

 

Comments are closed.